Millesse ma usun?

Tegu on minu klassikirjandiga!

On raske öelda, millesse või kellesse ma täna ja praegu usun. Ma ei usu ühtegi jumalat ega üleloomulike võimetega tegelasi, kes maailmas kunagi tegutsenud on või tegutsevad.

Ma ei usu erinevatesse ulmefilmides väljamõeldud tulnukatesse, aga arvan, et elu kusagil mujal kui planeet Maa eksisteerib küll. Tõenäosus selleks on väga suur, sest planeete ja erinevaid taevakehi on triljoneid ja ehk isegi rohkem. Usun, et on olemas tsivilisatsioone, kes on meist arenenumad ja kes võivad meid jälgida regulaarselt ning kes võivad meid isegi mõjutada.

Aga ristiusku ma ei ole. Mul on oma väljakujunendus põhimõtted, mis ei lase mul kristlaste Jumalat ja Jeesus Kristust uskuda.Minu jaoks võrdub nende uskumine päkapikkude ja jõuluvana uskumisega. Jumala ja Jeesuse lood on ühed hästi kirjutatud muinasjutud.

Teiseks on ristiusk meie maale tulnud vere ja taplustega. Minu arvates pole sellisel jõhkral viisil usu peale surumine eetiline. See heidab ristiusule niivõrd julma ja häbistava märgi, et usk on minu jaoks igaveseks rikutud. Kõik üllad ususõnad muutusid peale ristisõda väärtusetuks ning minu pärast võiks ristiusu visata ajaloo prügikasti.

Ristiusul on omad varjatud pooled veel. Tänaseks on sellest välja kujunenud hea kabandusartikkel, mis toob paljudele magusat raha sisse.

Kuid uskuda pole halb. Uskuda võib iseendasse, mida ma ka teen. Usun enda põhimõttetesse. Tean, et need põhimõtted viivad min elus edasi ja suudan tänu nedele põhimõtetele palju korda suuta.

Kõik eelnev on puhtalt minu arvamus. Igal ühel on õigus uskuda täpselt seda, mida tema tahab. Ma ei kannata inimesi, kes ajavad oma uskumusi peale, küll aga ei põlga ma neid ära, kui nel on omad usulised veendumused ja tõekspidamised.

Selge on see, et ilma usuta ei saa. Midagi peab uskuma. Mina usun endasse ja enda põhimõtetesse. Kui usk puudub, puudub ka kindel siht.


Märkus: Selle kirjandi eest sain hindeks 5-.

18. okt. 2009. Poliitika.

3 kommentaari

  1. tavainimene replied:

    Tubli töö. Mõned soovitused:
    lisa veidi üldisem sissejuhatus: miks usk inimese elus üldse oluline on, kuidas see mõjutab üksikisikut ja maailma;
    võiksid proovida teha vahet lihtsalt mingite väidete uskumise, mingitesse sügavamatesse põhimõtetesse uskumise ja religioosse usu (millegi pühaks pidamise) vahel;
    kui ütled, et usud oma põhimõtetesse, siis võiksid neid natuke kirjeldada ja tuua näiteid, kuidas need sind on elus aidanud – kirjandi teema on ju sinu usk, mitte kristluse kriitika.
    Edu!

  2. külaline replied:

    Minu arust oleks pidanud rohkem kirjutama sellest millesse usud, mitte sellest mida ei usu. Oleks saanud kirjutada oma uskumistest ja neid põhjendada, mitte oma uskmatust põhjendada. Sellisel juhul oleks pidanud kirjandi pealkiri olema millesse ma EI usu. 🙂

  3. Aleksander Kaasik replied:

    Juhtusin lugema uskumist. Alati ei pea tõestama , miks usud taevaseid, maapealseid või enda põhimõtteid.Kui inimene on elus ja oskab seostatult mõtteid väljendada, see ongi tõestus sinu olemisest.Analüüs ja järeldused on õpitu vili. Inimene õpib kuni elab. Ja kui eneseanalüüsi hulka kuulub ristiusu kriitika, siis see on juba põhimõtteline, mitte klassikirjandi hindaja meelepäras tegu.

Lisa kommentaar

Trackback URI

